Aktuálně
20.01.2023

Elektrická rodina i. Budoucnost BMW, která nabízí luxus i výkon

Podobně jako většina ostatních automobilek, i BMW v současné době ve velkém šlape do elektromobility. Na rozdíl od ostatních tak ovšem legendární mnichovský výrobce činí již od roku 2013. Tehdy velmi odvážně přivedl na trh jeden z prvních, sériově vyráběných elektromobilů, který napomohl rozkřesat jiskru zájmu o tento typ vozidel. S BMW i3 se tehdy zrodila i celé rodina i, která má dnes hned několik členů.

Nová kapitola

Divize BMW i byla založena v roce 2011 za účelem vývoje plug-in hybridních a elektrických modelů. Plody práce jejích inženýrů začaly dozrávat o dva roky později, kdy BMW na trh přivedlo kompaktní elektromobil i3, který si však svůj koncepční debut odbyl o několik let dříve, konkrétně již v roce 2009.

V té době se po jeho boku objevil také plug-in hybridní model i8, který na rozdíl od praktické i3 sázel především na emoce vyvolávané dynamickým designem a adresivním jízdním projevem. Sportovně laděná novinka se dostala k prvním zákazníkům v roce 2014 a BMW tak elektřinou rozepsalo zcela novou kapitolu svého fungování.

Zpátky se k jejím řádkům vrátilo v roce 2020, kdy na trh uvedlo své první, plně elektrické SUV iX3, na které v následujícím roce navázal elektrický liftback sedan i4. Ve stejném roce pak k zákazníkům dorazil také zatím vůbec největší elektrický model od BMW.

To nejlepší nakonec

Jedná se o elektrickou vlajkovou loď značky SUV iX, který vychází z očekávaného modelu BMW Vision iNext. Novinka nabízí dojezd až 360 kilometrů na jedno nabití a výkon až 455 kW ve své verzi M60.

Vůbec poslední elektrickou novinkou rodiny i od BMW je opulentní elektrická limuzína BMW i7, která na český trh dorazila teprve minulý měsíce. Její základní verze přináší výkon 400 kW a dojezd 625 kilometrů. Za náležitou německou opulenci si však zákazníci také náležitě zaplatí. Celkově by cena vozu měla startovat na částce od 3 552 900 korun.

Bude levněji

BMW by však chtělo do budoucna přinášet elektrické modely, které budou spadat do segmentu levnějších vozů. Automobilka totiž v loňském roce téměř zdvojnásobila jejich prodeje a ověřila si tak, že je o ně mezi zákazníky zájem.
Proto bychom se do budoucna mohli těšit na elektromobily s logem BMW na přídi, které se budou svou cenou postupně blížit konvenčním modelům značky. A není vyloučeno, že by se časem dokonce mohly dostávat i do cenových hladin, ve kterých se aktuálně pohybují základní modely jejích nejnižších řad.

BMW si totiž uvědomuje, že čas tzv. levných peněz pominul a pokud si předtím zákazník příliš nerozmýšlel, zda do nového a drahého BMW investovat, dnes si takovou myšlenku raději nechá pořádně projít hlavou.