Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací
Aktuálně
29.04.2021

BMW i4 – Měla by se Tesla začít bát?

Elektromobilita je v poslední době skloňovaná všemi možnými způsoby, i přesto neměli vážní zájemci o tento segment doposud příliš velký výběr. Skutečně kvalitní elektromobil s dobrými jízdními vlastnostmi prozatím znamenal drahý elektromobil se sportovním charakterem. To by se však nyní mohlo změnit.

BMW totiž představilo podobu svého elektrického BMW i4. Elektrické Gran Coupé se stane dalším dílkem do nově započaté elektrické skládačky, kterou BMW staví. Ještě v tomto roce by se mělo na trhu ukázat velké SUV iX, které později doplní právě i4.

Elektrické šimrání

Jak je z názvu patrné, design vozu vychází z nedávno představené čtvrté řady. Novinka by se měla stát jednou z jejích variant, po které mohou sáhnout ti zájemci, kteří hledají sportovně laděný automobil střední třídy. Zajímavostí je, že později by měla přijít také klasická verze Gran Coupé, která bude vybavena spalovací pohonnou jednotkou.

Mezi charakteristické poznávací znaky patří velké ledvinky masky vozu, které se měly svým tvarem inspirovat u modelu 328 z meziválečné éry BMW. A jelikož mluvíme o elektromobilu, nechybí zde barevné kombinace bílé barvy s blankytně modrými detaily, které se již představily na modelu BMW iX3.

Předběžné informace o technických schopnostech i4 hovoří o 590 kilometrech dojezdu v režimu WLTP, což by odpovídalo schopnostem některých konkurentů, například od automobilky Tesla. Nicméně BMW potvrdilo, že novinka bude dostupná v různých verzích. Chybět by dokonce neměla sportovní verze BMW M Performance. V tomto případě samozřejmě nelze očekávat tak ostrý vůz, jako jsou modely M3 či M4, ale můžeme se těšit na lahůdku, která bude odpovídat stylu M340i.

Vůz by měl být schopen zrychlit z 0 na 100 kilometrů za méně než čtyři sekundy. O dodávky energie by se měla starat 80 kW baterie. Díky rychlonabíjení by mělo být možné nabít její kapacitu na 100 kilometrů už za 6 minut. Na 80 % se kapacita baterie vyšplhá za 30 minut.

Mnoho zájemců o tento vůz bude zajímat i jeho cena. Dobrou zprávou je, že přestože novinka nabídne velmi dobré jízdní vlastnosti, rozhodně bude levnější než jiné sportovně laděné elektromobily. Jeho cenovka by se měla pohybovat na úrovni 50 tisíc dolarů, tedy na částce lehce překračující 1 milion korun.

Plány do budoucna

Na rozdíl od jiných prodejců si BMW prozatím neurčilo jasné datum, kdy chce zcela zastavit prodej konvenčních vozů a přeorientovat se pouze na elektromobily. Zdrženlivost v tomto směru nemá ani podznačka BMW Mini, které chce dát konvenčním vozům sbohem po roce 2030.

I přesto BMW již oznámilo, že by bylo rádo, pokud by polovina automobilů, které prodá po celém světě, byla plně elektrická do roku 2030. Do roku 2023 chce mít své modelové portfolio vybaveno deseti plně elektrickými modely, byť nebudou všechny k dispozici na všech trzích. Kupříkladu elektrická iX3 se nedostane k zákazníkům Spojených států.

Že BMW do elektromobility prozatím nejde po hlavě, naznačuje i ten fakt, že jak iX3, tak i výše popsaná i4, nejsou čistě elektrické vozy, ale vycházejí z jich existujících konvenčních modelů. Přesto nesmíme zapomínat, že to bylo právě BMW, které v roce 2014 přivedlo na trh pokročilý elektromobil i3, který nevycházel z žádného jiného BMW modelu a který se stal prodejním hitem. Na něj později navázal další unikátní vůz i8, ovšem ani u jednoho z těchto elektromobilů se navazující generace nedočkáme.