Aktuálně
13.05.2022

BMW iX M60 elektrický sprinter na steroidech

Z 0 na 100 km/h vystřelí za necelé 4 sekundy, přesto se nejedná o žádného kompaktního sprintera. Řeč je o iX M60, nadupané elektrické novince z produkce mnichovské automobilky BMW.

BMW iX je elektrická novinka, která se světu představila v minulém roce. Mimo vytříbené techniky odpovídající standardům BMW přivezla také jeden z nejluxusnějších interiérů, který se podobá veleslavnému Rolls-Roycu. V lednu letošního roku novinka dostala pořádný výkonnostní kopanec, když přišla verze M60.

Síla elektřiny

Tato verze využívá síly dvou elektromotorů, které napájí 111,5 kWh baterie. Na jedno nabití by měla iX M60 zvládnout porci až 450 kilometrů, přičemž nabít baterii na 80 % její kapacity by mělo zabrat přibližně 36 minut. Systém poskytuje dohromady výkon 610 koňských sil, pokud je aktivován režim sport. V běžném provozním naladění nabízí o něco slabší stádo čítající 532 koníků.

I tak se jedná o výkonnější vůz, než je xDrive 50, který by měl být schopen bez problému přesprintovat. Na rychlost 100 km/h se tento čipera totiž dostane za pouhé 3,6 sekundy a s tím, že v rychlosti 250 km/h zasáhne elektronický omezovač.

Vůz nabízí standardní adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči a řízením zadních kol. Tyto funkce jsou u modelu xDrive50 volitelné v paketu, zde ovšem přijíždějí jako standard, podobně jako vetší brzdy M Performance s všeříkajícím pohledným logem M.

Nový směr: BMW Live Cockpit

iX M60 přináší také řadu vizuálních novinek. Exteriér je zdobený bronzovými a titanovými akcenty s logy M. Kupující mají k dispozici 22palcová aerodynamická kola opět s bronzovo-titanovým designem, nicméně ve standardu jsou 21palcová kola.

Několik drobných změn dostal i interiér, který se nese ve filozofii BMW Live Cockpit, tedy jako standardní iX. Je tak vybaven 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 14,9palcovou centrální dotykovou obrazovkou. Ty doplňují detaily z broušeného hliníku a křišťálu, které se objevují například na páce manuální převodovky či ovladači iDrive. V nabídce jsou také dva druhy kůže. První je syntetická SensaTec, druhá přírodní hovězí kůže. Obě verze jsou nabízeny v pěti různých barevných variantách.

Chybět samozřejmě nesmí ani armáda elektronických asistentů. Standardem jsou prvky jako adaptivní tempomat, automatický asistent dálkových světel, 360stupňová parkovací kamera, ale nechybí ani specialitky jako parkovací asistent Plus, který dokáže zaparkovat vůz autonomně s minimálním zásahem řidiče. Přítomné je také bezdrátové nabíjení telefonu, 5G Wi-Fi hotspot a zvuk od firmy Bowers And Wilkins.

To vše je dostupné za částku necelých 2,4 milionu korun.