Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací
Aktuálně
30.09.2021

BMW iX3 v novém. Větší mřížka a M paket přicházejí jako standard

Plně elektrické BMW je na trhu přibližně dva roky, to však nezabránilo mnichovské automobilce zapracovat na jeho vzhledu, který více přiblížila jeho benzínové a naftové variantě. A tak vznikl jemný facelift, který přináší celou řadu menších či větších optických vylepšení.

Nové iX3 má ostrý vzhled

Asi nejviditelnější změny se odehrály na masce vozu. Designéři se rozhodli dát více prostoru ikonickým ledvinkám, jak je v Bavorsku zvykem. Naštěstí se ovšem drželi daleko více při zemi než v jiných případech. BMW iX3 je nyní také o něco málo přimhouřenější. Jeho světlomety se totiž zeštíhlily o 0,4 milimetru a přinášejí adaptivní maticové LED světlomety, které lze také za příplatek dovybavit laserovou technologií.

Standardem u vozu je také paket M Sport, díky tomu vůz stojí na 19palcových litých kolech, případně lze sáhnout po 20palcových discích. Automobil dostal také o něco dravější zadní světla s LED technologií a novou grafikou, které lemuje výrazný černý rámeček.

V momentě, kdy řidič vstoupí do kabiny vozu, jej přivítá plně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce s přepracovaným infotainmentem. Tomuto displeji sekunduje dotyková obrazovka na středovém panelu o stejné velikosti. Dále v interiéru nalezneme několik přepracovaných detailů na voliči jízdních režimů či v nabídce designu sportovních sedadel.

Technika zůstává stejná

Pod kapotou vozu se příliš mnoho velkých změn neodehrálo. Vůz kupředu pohání elektromotor situovaný na zadní nápravě, který poskytuje výkon 282 koní. Elektrické SUV potřebuje ke zdolání rychlosti 100 kilometrů v hodině pouze 6,8 sekundy, přičemž jeho maximální rychlost je 180 km/h, což je rychlost, která je elektronicky regulována.
Žádné velké změny se neodehrály ani v případě baterie. Energie je stále ukládána do akumulátoru o kapacitě 80 kWh, která je díky možnosti nabíjení výkonem až 150 kW schopna za 10 minut pojmout energii vystačující na 100kilometrový dojezd dle cyklu WLTP.

V případě plného nabití baterie, která má využitelnou kapacitu 74 kWh, je vůz schopen taktéž v cyklu WLTP urazit až 460 kilometrů, což je vzdálenost, díky které jste schopni bez problému obsloužit většinu svých běžných cest.
 

Sejdeme se v Mnichově

Kdo by si chtěl tuto novinku prohlédnout osobně, může tak učinit v září tohoto roku na automobilovém autosalonu v Mnichově. Ve stejném měsíci by také měla iX3 vstoupit do výroby. Ta bude probíhat v továrně Shenyang v Číně a budou zde vyráběny jak vozy pro místní trh, tak i vozy určené na export do Evropy.

Připomeňme, že BMW bylo jedním z prvních výrobců, který přivedl na trh čistokrevný elektromobil. V současné chvíli jde cestou elektrifikace svých standardních modelů, tedy dodává na trh elektromobily první generace. Neznamená to však, že se bude této opatrné strategie držet do nekonečna, což by nedávalo ani ekonomický smysl. Postupem času by měly na jeho elektrické debutanty navázat další čistě elektrické modely, mezi kterými nebude chybět ani opulentní SUV.