Aktuálně
20.12.2022

BMW M2 v nové generaci. Když chcete rychlost a žádné kompromisy

Čirá radost z řízení, extrémní výkon a neuvěřitelná akcelerace, to všech spadá do základní výbavy nové generace modelu BMW M2, který se oficiálně představil před dvěma měsíci. Jedná se naprostou špičku v letošní modelové nabídce přicházející z Mnichova, která se zaměřila na oslavy 50 let od založení sportovní divize M. Právě model M2 má představovat ztělesnění veškeré filosofie, kterou divize M razí, tedy závodní vášně spojené s utilitou v každodenním užití.

Kompaktní nadupané modely začalo BMW produkovat v roce 1973, kdy poprvé představilo model BMW 2002 Turbo. V roce 2011 tuto tradici oživil model BMW 1 M Coupé, který zaznamenal velký ohlas a měl skvělé prodejní výsledky.

Ještě větší úspěch však měla první generace modelu M2, která byla představena v roce 2015. Tenhle vůz posbíral všechna možná ocenění a rychle se vyhoupla do cela modelů divize M z pohledu prodejů. Po celém světě se prodala na 60 tisíc kusů tohoto vozu, přičemž jen 10 % z nich disponovalo manuální převodovkou.

Na odkaz vydařené první generace se snaží navázat generace druhá, která mezigeneračně povyrostla do šířky i délky, a delší je také rozvor, což znamená více místa na nohy pro cestující. Změny proběhly také ve vzhledu vozu, který ovšem nebude sedět úplně každému. Jak ovšem víme, tímto směrem se v poslední době BMW ubírá u více ze svých modelů, a nakonec si zákazník vždy zvykne. A to především v momentě, kdy se design podřizuje dokonalým jízdním vlastnostem.

Velké ledvinky nechybí

V případě druhé generace M2 byl design ovlivněn snahou dosáhnout výkonného chlazení a optimální aerodynamiky. Přední část vozu proto disponuje velkou maskou chladiče ve tvaru klasických ledvinek, která nemá rámeček. Spodní nasávací otvory mají ostré hrany a podílejí se na efektivnějším chlazení motoru a brzd. Světlomety se inspirovaly modelem BMW 02 a disponují full-LED technologií.

Díky upraveným rozměrům je vůz robustnější a nabízí protaženou siluetu s převisy a pozvolným klesáním linie střechy do zavazadelníku, který zdobí jemný spoiler. Vůbec poprvé je v příplatkové verzi střecha z karbonu, která snižuje celkovou hmotnost vozu asi o 6 kilogramů a přispívá k lepší ovladatelnosti.

Celý vůz je možné odít do dvou pastelových a tří metalických barev. Vše zdobí dvoubarevná M kola z lehké slitiny o průměru 19 palců v přední části a 20 palců v zadní části. Zájemci však mohou za příplatek sáhnout také po variantě 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Srdce BMW M2

Pod svou kapotou novinka ukrývá třílitrový řadový šestiválec s přeplňováním M TwinPower Turbo. Motor nabízí nejvyšší výkon 338 kW a točivý moment 550 Nm. Motor je párován s osmistupňovou převodovkou M Steptronic, na přání je však možné zabudovat i šestistupňovou manuální převodovku. S automatem je vůz schopný vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, s manuálem pak o dvě desetiny sekundy pomaleji. Maximální rychlost vozu činí 250 kilometrů, volitelně ji však lze zvýšit na 285 km/h. Veškerý výkon pak vždy směřuje na zadní nápravu.

V kabině nalezneme veškerý komfort, na který jsme od BMW zvyklí. Kokpit nabízí 12,3palcový digitální přístrojový štít, a 14,9palcový displej infotainmentu. Vše běží na systému BMW iDrive 8. Nechybí armáda jízdních asistentů, které zvyšují komfort a bezpečí a kdo má rád svižnější jízdu, určitě ocení tlačítko M Setup, které nabízí přímou možnost nastavení motoru, podvozku, řízení, brzdového systému či kontroly trakce. Tohle auto zkrátka dělá čest svému jménu.