Aktuálně
10.10.2022

BMW X7: opulentní silniční král s odvážným designem i spoustou technologií

Faceliftované BMW X7 patří mezi nejdiskutovanější modely mnichovského výrobce. Může za to především přepracovaná maska, která dostala dělené světlomety. Přesto je právě díky novým úpravám zcela nepřehlédnutelná a zákazníky rozmazluje v každém detailu.

BMW se v otázce designu vydalo skutečně netradiční cestou, kterou se tak trochu vzdává své svébytné identity a jde vstříc lehce mainstreamovějšímu pojetí designu vozů. To je znát především v přední části automobilu a také na zádi.

Tak trochu jiný pohled

Jak již bylo řečeno, největší novinkou jsou především dělené světlomety, přičemž horní tenký proužek slouží jako denní svícení a směrovky, zatímco níže byly umístěny hlavní světlomety. Díky krytům navíc působí světla až skrytým dojmem, tedy do té doby, než se rozzáří.

Na první pohled zaujme také inovovaný tvar otvoru v nižší části nárazníku s výrazným lemováním a samozřejmě nesmíme zapomenout ani na obrovskou masku chladiče, kterou si lze vyšperkovat dvoubarevným lakováním i podsvícením. Navíc ti, kteří investují do sportovního paketu, se mohou těšit na agresivněji tvarovaný přední i zadní nárazník a také 21“ litá kola.

Bezbřehý luxus v interiéru

Uvnitř až sedmimístného interiéru vozu BMW rozmazluje posádku bezbřehým luxusem v kombinaci s těmi nejmodernějšími technologiemi. Automobilka přepracovala palubní desku, která nově nese velký prohnutý displej zahrnující 12,3palcový digitální přístrojový štít, tak i 14,9palcovou obrazovku infotainmentu s nejnovějším softwarem.

BMW iDrive osmé generace

Palubní deska byla očištěna o panel ventilace a médií a téměř veškerá fyzická tlačítka. Zmenšil se také volič převodovky. Stále však platí, že má řidič přístup k obrovské armádě asistentů a moderních technologií.
V nabídce je možnost odemykání automobilu skrze telefon, rychlá navigace BMW, funkce rozšířené reality, 5G konektivita, hlasový asistent s rozšířenými funkcemi, parkovací asistent či manévrovací asistent a mnoho dalšího.

Tři motorizace

X7 je v základní nabídce dostupná se zážehovým třílitrovým šestiválcem xDrive40i, který nabízí výkon až 280 kW. Z 0 na 100 km dokáže zrychlit za 5,8 sekundy a jet až 250 km/h. Předpokládaná spotřeba se navíc pohybuje kolem 10,5 až 9,2 l/100 km.

Druhou nabízenou verzí je ta s třílitrovým řadovým šestiválcem xDrive40d, který přináší výkon až 250 kW. Z 0 na 100 km/h se dostane za 6,1 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 243 km/h. Spotřeba se pohybuje okolo 8,7 až 7,6 l/100 km.

Vrcholem nabídky je verze s osmiválcovou jednotkou M60i xDrive, která dokáže generovat výkon až 390 kW, přičemž z 0 na 100 km dokáže akcelerovat za 4,7 sekundy a jeho maximální rychlost činí 250 km/h. Spotřeba se pohybuje okolo 13,3 a 12,2 l/100 km.

Důležité je dodat, že všechny motorizace jsou doplněny o 48V mild-hybridní technologii s elektromotorem o výkonu 9 kW. Všechny motory jsou také párovány s osmistupňovou převodovkou Steptronic. První, a tedy i nejlevnější verze startuje na částce 2 424 500 korun, zatímco nejdražší verze je nabízena za 3 146 000 korun.