Aktuálně
13.01.2023

BMW XM je plug-in hybrid s V8 a 653 koňmi umístěnými ve své stáji

BMW se elektromobility nebojí, jak naznačuje i jeho novinka v podobě plug-in hybridního SUV XM. Zbrusu nový model dostane dvě výkonové verze a pořádnou nálož síly, díky které se na silnicích a dálnicích rozhodně neztratí.

Radost pohledět

Co na tomto voze zaujme vůbec nejvíce, je jeho unikátní design, který je velmi neotřelý, což je ovšem věc, na kterou si u BMW začínáme zvykat. Výrazné ledvinky, nevšedně tvarované nárazníky a inovativní přední světlomety. To všechno jsou důvody, proč se do tváře nového BMW, zahledíte se skutečnou chutí.

Zádi vévodí výrazný difusor, který je zdoben ostře řezanými koncovkami výfuků umístěných po dvojicích nikoliv vedle sebe, ale nad sebou. Vůz stojí standardně na 21palcových kolech z lehkých slitin obutých do sportovních pneumatik. Kdo by měl zájem o ještě větší parádu, může si připlatit za 22 či 23palcové disky.

Svými rozměry se XM řadí do kategorie středně velkých SUV, které nabídnout dostatek pohodlí pro celou rodinu. Ta může pro své potřeby využít například úložný prostor o objemu 527 litrů, který se po sklopení zadních sedadel rozroste až na 1820 litrů.

Stejně jako exteriér, je inovacím věrný i interiér, ve kterém najdeme to nejmodernější, co má BMW aktuálně v rukávu. Palubní deska nese dva prohnuté displeje, fyzických tlačítek je poskromnu, nechybí otočný ovladač iDrive a ani klasická tlačítka s emblémem M, která vypustí šelmu, jež ve voze dřímá.

Pořádně nadupaný

Podobně zajímavou kapitolou je také pohon. Jak již bylo řešeno, jedná se o hybridní ústrojí, které bylo v případě vozu Divize M použito vůbec poprvé. Je tvořeno inovovaným zážehovým osmiválcem a elektromotorem integrovaným do osmistupňové převodovky. Výkon je pak přenášen na obě nápravy prostřednictvím systému xDrive.
V8 nabízí maximální výkon 360 kW, přičemž elektromotor, který mu sekunduje, nabízí výkon 145 kW. Suma sumárum se tak řidič může těšit z kombinovaného výkonu 653 koňských sil, díky kterým dokáže z 0 na 100 kilometrů zrychlit za 4,3 sekundy a na 200 kilometrů za 14,3 sekundy.

Maximální rychlost činí 250 km/h a v případě volitelného packetu 270 km/h. V příštím roce by navíc měla dorazit ještě ostřejší verze této novinky jménem Label Red, která bude nabízet výkon až 550 kW. Ale zpět k již dostupnému standardu, který nabízí baterii o kapacitě 25,7 kWh, díky které může novinka jezdit pouze na elektřinu do rychlosti 140 km/h, přičemž dojezd se pohybuje mezi 82 až 88 kilometry. Nabít zcela prázdný akumulátor na maximum pak zabere 4 a 25 minut v případě nabíjení výkonem 7,4 kW.

Produkce novinky by měla být nastartována do konce tohoto roku. XM bude vznikat v Německu, kde bude jeho cena začínat na částce 170 tisíc eur, tedy přibližně 4,19 milionu korun. Je tedy jasné, že tenhle pluh-in hybrid bude hračkou pro ty, kteří si potrpí na luxus a moderní technologie, a neváhají za ně zaplatit adekvátní cenu.