Aktuálně
05.04.2023

Neortodoxní zabiják od BWM je zpět. M3 přijíždí v závodní verzi CS

BMW odhalilo limitovanou edici svého oblíbeného sedanu M3. Model M3 CS 2024 slibuje ještě tvrdší a výkonnější náturu, než měli jeho předchůdci, a to už je co říct. Zatímco klasické M3 jsou známy pro svou vyváženost mezi výkonem a komfortem, CS verze se komfortu vzdává ve prospěch prvků zaměřených na svůj závodní potenciál.

Hlavní předností M3 CS je zvýšení výkonu. Dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru byl přeladěn na výkon 543 koní, což je o 40 koní více než u modelu Competition a o 70 koní více než u standardní M3. BMW dosáhlo tohoto zvýšení lepším tlakem v motoru z 24,7 psi v modelu Competition na 30,5 psi v modelu CS.

Rychlejší než blesk

Navzdory zvýšení výkonu zůstává točivý moment u obou verzí stejný, tedy 479 N.m. Motor je spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou se systémem pohonu všech kol orientovaným na zadní nápravu. Řidič může v menu M Setup přepnout z nastavení xDrive 4WD na 4WD Sport, které směřuje větší část točivého momentu motoru na zadní nápravu.

Řidiči mohou také vypnout kontrolu stability a aktivovat režim pohonu pouze dvou kol, který přenáší výkon přímo na zadní kola. Podle BMW dokáže M3 CS zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a ve výbavě s M Driver's Package dosahuje maximální rychlosti až 188 km/h.

Ani gram navíc

Pro snížení hmotnosti použilo BMW v M3 CS plast vyztužený uhlíkovými vlákny. Z lehkého materiálu jsou vyrobeny střecha, kapota, přední splitter, přední vstupy vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní difuzor, zadní spoiler, středová konzole, pádla řazení a obkladové lišty v interiéru. Dokonce i titanový zadní tlumič výfuku údajně ušetří více než osm kilogramů oproti standardnímu systému. M3 CS je zhruba o 75 kg lehčí než M3 Competition se standardními sedadly M Sport.

M3 CS se na přání dodává se sadou vysoce výkonných pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 bez příplatku, zatímco standardní verze je vybavena běžnými letními pneumatikami. Modely CS jezdí na speciálních M-specifických zlatobronzových nebo matně černých kolech s exkluzivním designem V-spoke.

Jemný komfort interiéru

Elektricky nastavitelná vyhřívaná sedadla jsou čalouněna kůží Merino a vyznačují se jedinečným vzhledem, který kombinuje černou barvu s červenými akcenty a výrazným kontrastním prošíváním. Na rozdíl od modelu M4 CSL má M3 CS zadní sedadla, takže je praktičtější pro každodenní používání.

BMW nezveřejnilo, kolik kusů M3 CS vyrobí, ale očekává se, že bude vyroben v omezeném počtu podobně jako M4 CSL, tedy zhruba jen 1 000. Výroba bude zahájena v březnu letošního roku a cena začíná na částce přesahující 2,5 milionu korun.

Více k tématu: Divize M od BMW - splněný sen milovníka technologií a rychlosti 

TIP: Aktuální nabídka vozů BMW