Aktuálně
12.06.2018

Představujeme: Nová generace BMW X5

Bavorská automobilka BMW představuje po pěti letech novou - již 4. generaci suvéčka BMW X5. Velké revolučení změny se ale nechystají, bavorská automobilka přichází spíše s novinkami ve vylepšení stávajících technologií. První uvedení řady X5 proběhlo už v roce 1999 a pro zajímavost bylo od té doby prodáno celkem 2,2 milionů kusů po celém světě.  Výroba nové generace pak bude opět svěřena americkému závodu ve Spartanbungu. 

Nové vydání X5 poznáte od svého předchůdce jistě na první pohled. Maska chladiče je tvořena novými stylizovanými ledvinami, které jsou o poznání mohutnější, jelikož narostly zejména do "výšky". Z dřívějíších obdélníkových tvarů jsou nyní tedy spíše ledvinky čtvercové.  Nové jsou i přední svítilny. Poprvé budou laserové, to bude ovšem za příplatek. V základní výbavě budou světlomety diodové. V kabině nové X5 bude zajištěna lepší akustická pohoda zásluhou akustických čelních a bočních skel. Opět půjde ale o příplatkovou výbavu, která bude k dispozici o něco později. Nové pak budou ještě aktivní klapky, které by měly zlepšit stávající řešení proudění vzduchu v motorovém prostoru, které je u BMW známé v balíčku Efficiency dynamics.

Novinka je samozřejmě zase o něco větší, než její předchůdce. Délka nové X5 je 4922 mm, což je o 36 mm více a širší je dokonce o 66 mm, čímž pokoří šířku 2 metry. Výška se prodloužila o 19 mm na 1745 mm a nejdůležitější rozvor se prodloužil o 42 mm na 2975 mm. X5 se bude nabízet s 18" - 22" palcovými koly a budoucí zákazník si bude moci vybrat z varianty xLine nebo M sport. Samozřemostí bude pak také tradiční BMW Individual.

V rámci paketu M-Sport a také Off-Road bude vůz vybaven aktivním samosvorným diferenciálem zadní nápravy. Tedy opět technikou, která je známá i z dosavadních vozů BMW. Ten bude možné v případě potřeby zcela uzavřít, což ocení spíše uživatelé vozu ve verzi Off-Road než sportovně laděného „emka“. Podvozek nabídne pneumatické odpružení s měnitelnou světlou výškou v rozsahu 80 mm. Standardem by mělo být adaptivní odpružení Dynamic Damper Control, zatímco verze M dostane aktivní stabilizátory v kombinaci s aktivním řízením.

Nová X5 bude od začátku nabízena v těchto motorizacích:

zážehový 6ti válec 40i, objem 3,0 a výkon 250 kW
vznětový 6ti válec 30d, objem 3,0 a výkon 195 kW
vznětový 6ti válec M50d, objem 3,0 a výkon 294 kW

Všechny motory budou spojeny výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic s možností manuálního řízení. Benzínový osmiválec a nejvýkonější diesel budou mít maximální rychlost 250km/h, menší benzínový šestiválec 243 km/h a menší diesel pak 230km/h.