Aktuálně
31.08.2022

Rodinný kombík na steroidech, to je nové BMW M3 v provedení Touring

Představa rodinného vozu, kam naskládáte vše od kočárků, přes dětské sedačky, až po skákací hrad se příliš nepotkává s touhou tatínků občas pořádně sešlápnout pedál a užít si svižnou jízdu. BMW však přináší na trh něco, co dokáže uspokojit veškeré rodinné i závodní potřeby. BMW M3 se nabízí v provedení Touring.

BMW M3 a také M4 přichází v provedení Touring vůbec poprvé. M3 je legenda, která se těšila z velkých úspěchů ve všech svých šesti modelových generacích a nyní se nabízí i těm, kteří mimo dynamické jízdy potřebují také trochu té praktičnosti. BMW M4 Comptetition Touring nabízí pohon všech kol M xDrive, spolu s výkonem 375 kW, tedy 510 koňských sil, které jsou generovány řadovým šestiválcem s technologií M TwinPower Turbo. Výkon hnací soustavy je dle potřeby distribuován na všechny čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky M Steptronic s řazením Drivelogic.

Dynamika a praktičnost v jednom

Ve spojení s karosářskou verzí kombi se tak jedná o vůz, který dokáže zcela bez problému ustát výzvy, kterým čelí před obchoďákem i na závodním okruhu. Agilita a preciznost, které jsou premisou divize M se zde snoubí s každodenní praktičností, která se nejvíce promítá do oblasti zadní části vozu.

Zavazadlový prostor lze z 500 litrů rozšířit až na maximální 1 510 litrů. Do zavazadlového prostoru se lze dostat buď klasickým nadzvednutím pátých dveří, případně lze otevírat pouze sklo víka kufru. V zadní části také najdeme tři plnohodnotná sedadla s dělením opěradel 40:20:40. Ty lze sklápět buď jednotlivě, popřípadě vcelku.

Design

Že se pod kapotou vozu ukrývá skutečně nadupaná pohonná jednotka, je všem jasné hned při prvním pohledu na tento vůz. Novinka přináší osobitý styl, ve kterém se odráží vlivy motorsportu. Ty jasně oddělují vzhled M modelu od klasických zástupců trojkové řady. Dominují čisté plochy, mohutné blatníky a zaujmou i specifické úpravy střechy, které dále pokračují do zadní části vozu. Vůz díky těmto úpravám dostává skutečně dynamický vzhled, díky kterému působí jako by byl v pohybu, aniž by vyjel z místa.

Přesto se i tento vůz srdnatě hlásí ke svému mnichovskému původu. To nejvíce prozrazuje maska chladiče s tolik typickými ledvinkami, díky kterým je automobil okamžitě rozpoznatelný. Maska chladiče klesá hluboko dolů až téměř k povrchu vozovky. Jedná se nejen o optický prvek, ale díky nasávacím otvorům se díky tomu dostává k motoru a brzdám více chladivého vzduchu. Vzhled přední masky navíc nahrává také lepším aerodynamickým vlastnostem vozu, které má automobil skvělé i přes své grandiózní rozměry.

Oproti klasické verzi BMW řady 3 Touring je „emková“ verze o 85 milimetrů delší, o 75 milimetrů širší a také se o pár milimetrů více krčí u země. Značný dojem vytvářejí také velká kola z lehké slitiny, která mají vepředu průměr 19 palců a vzadu dokonce 20 palců.

Plný technologií

BMW, to je také řada vyspělých technologií, které pomáhají řidiči vůz ukočírovat a také si naplno vychutnat samotnou jízdu. Samozřejmostí jsou Full-LED světlomety, které lze za příplatek nahradit také laserovými světlomety s možností přisvěcování během projíždění zatáček.

Další vychytávky najde řidič v interiéru, kde se nachází multisenzorický systém iDrive s BMW s operačním systémem osmé generace, který umožňuje intuitivní ovládání. Vůz s řidičem komunikuje skrze 12,3palcový prohnutý informační panel za volantem a 14,9palcový palubní displej.