Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací
Aktuálně
20.08.2020

Strategie BMW na poli elektromobility je jiná než u ostatních výrobců a novinka BMW iX3 to jen potvrzuje

BMW tak trochu předběhlo svou dobu, když už v roce 2013 představilo elektromobil druhé generace, tedy takový, který nevycházel z žádného konvenčního, do té doby sériově vyráběného, modelu. Jedná se o zcela odlišnou strategii, oproti jiný automobilkám, které začínají své elektromobily druhé generace představovat až nyní.

BMW se k elektrickm vozům první generace obloukem vrací až nyní, a důvod je zcela zřejmý. BMW chce svou modelovou paletu diverzifikovat natolik, aby si u konkrétního modelu mohl tu pravou verzi vybrat skutečně každý. Tedy ten, kdo dává přednost klasickým spalovacím jednotkám, hybridům, ale i ti, kteří důvěřují čisté elektromobilitě.

Flexibilita je klíčem k úspěchu

Důvody, proč se BMW rozhodlo přistoupit k této strategii, vysvětluje Wieladn Brúch: „Modely iX3 a I8 nás naučily, že rychlost, s jakou postupuje elektromobilita kupředu v různých částech světa, se trh od trhu velice liší, protože potřeby zákazníků jsou všude odlišné. Proto jsme upravili naši strategii a jsme přesvědčeni, že je flexibilita tím správným klíčem k úspěchu na dlouhé roky dopředu. Každý zákazník by měl mít na výběr z hnacích soustav, které jsou mu blízké.“

BMW zkrátka zjistilo, že pro současné prodejce je lepší nabízet modely, které jsou k dispozici jak v alternativních, tak i konvenčních verzích. Z poselství BMW můžeme také vyčíst, že automobilka nehodlá v příštích letech přivádět na trh výhradně čisté elektromobily, dokud nebude cítit, že je celý svět na tuto technologii dostatečně připraven.

„Po technické stránce jsme schopni vyrábět všechny modely jako pouze čisté elektromobily. Toto rozhodnutí ale postrádá smysl v momentě, kdy si zákazníci takové vozy nebudou kupovat, protože se jim nelíbí. Náš průzkum trhu jasně ukazuje, že po mnoho dalších let budeme potřebovat různé varianty pro různé zákazníky,“ dodává Wieladn Brúch.

BMW iX3

Asi nejlepším důkazem slov mluvčího automobilky je novinka v podobě čistě elektrického modelu BMW iX3. Jedná se o dalšího zástupce segmentu plně elektrických crossoverů, tedy malých SUV, který vychází z produkční verze konvenčního modelu X3.

Mnichovská novinka nabízí baterii o kapacitě 80 kWh, díky které je schopna dle režimu WLTP poskytnout dojezd na jedno nabití až 460 kilometrů. V případě využití rychlonabíječky o maximálním výkonu 150 kW je možné akumulátor z 0 % kapacity nabít na 80 % hodnotu již za 34 minut.

Inovovaná pohonná jednotka vozu, která je v tomto modelu použita vůbec poprvé, nabízí výkon až 210 kW a maximální rychlost 180 kilometrů v hodině. Díky svým dynamickým vlastnostem a tělesné konstituci se jedná o vůz, který se nezalekne dálnice, ani polní cesty. Navíc vyjde vstříc jednotlivcům i požadavkům celé rodiny, a to i díky zavazadlovému prostoru o objemu 510 litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 1560 litrů.

Po designové stránce se nejedná pouze o BMW X3 s inovovanou pohonnou jednotkou. Byť změn neproběhlo příliš, že se jedná o elektromobil, je zde patrné hned na první pohled. Poukazují na to především zaslepené ledvinky a další změny na přední masce vozu. Tím vůbec nejsignifikantnějším rozdílem jsou modré detaily. Modrou barvou dává BMW jasně najevo, že je daný vůz poháněn elektřinou. V případě BMW iX3 se tohoto zabarvení dočkala prahová lišta, lemování ledvinek přední masky a lem zadního nárazníku.

Zkrátka a dobře BMW iX3 je dokonalým zástupcem segmentu elektrických crossoverů, které nabízejí svým majitelům přidanou hodnotu v otázce perfektního technického zpracování, vytříbeného německého designu a jedinečného přístupu k ochraně životního prostředí díky bezemisní technologii.