Aktuálně

BMW představilo unikátní custom na bázi legendární R 18

Spirit of Passion, tak zní název nejnovějšího projektu společnosti Kingston Custom, která ve spolupráci s BMW vtiskla zcela novou podobu motocyklu BMW R18. Autorem vzhledu je Dirk Oehlerking, který přispěl do kolekce SoulFuel, ve které jsou představovány ty nejzajímavější výsledky spolupráce mezi BMW Motorrad a úpravci motocyklů ze všech koutů planety.

Oehlerkingova společnost je ve světě custom biků známá pro své velmi odvážné úpravy, nicméně tentokrát se celé Kingston Custom drželo při zemi a R 18 rozhodně nepřekopali od hlavy až k patě.

„BMW R 18 je tak dokonalé, že jsem techniku nechal beze změn. Rám je 100 % originální a natolik propracovaný, že se na něm nemuselo nic předělávat,“ nechal se slyšet Oehlerking. Pokud tohoto motocyklového závodníka a designéra neznáte, vězte, že se jedná o mistra svého oboru, který má více než 35 let zkušeností.

Proces navrhování je pro něj posvátnou záležitostí, která startuje daleko předtím, než vůbec vezme do ruky tužku a začne na papír nanášet první nákresy. „Vše jsem si dopředu důkladně promyslel. Moje motorky vždy vyjadřují duši, šarm a charakter. Jsou to mimořádné exempláře, takže vyžadují velkou péči a pozornost. Když se rozhoduji, na jaký styl se chci zaměřit, před očima mi běží neustálý sled obrázků. Jakmile se rozhodnu, začnu si kreslit tužkou a upravuji korektorem. Pak pokračuji dál, dokud mi srdce neřekne: Tohle je přesně ono!“ popisuje úpravce proces, během kterého vznikají jeho díla.

Oehlerking, který je rodákem z Hannoveru, má s motocykly BMW značné zkušenosti. Sám má na svém kontě již přibližně 17 výtvorů, které vycházejí z továrních provedení značky. Známé jsou například modely Black a White Phantom, které ve své době vzbudily velký rozruch a staly se definicí inovací v oboru.

Přesto Oehlerking přiznal, že pro něj byla právě R 18 zcela novou zkušeností. „Tento projekt je pravděpodobně tím nejpůsobivějším v průběhu celé mé kariéry. Znamená to pro mě hodně – ne-li v tuto chvíli všechno. Důvěra, kterou do mě BMW Motorrad znovu vložilo, je pro mě nesmírně důležitá. Jsem za to velmi vděčný,“ říká úpravce.

Byť se v Kingston Custom drželi při zemi, R 18 bychom ve výsledku práce tohoto kreativce rozhodně nepoznali. Může za to především kapotáž, která byla pro mechaniky tou vůbec největší výzvou. Celá je totiž vyráběna ručně a její design je navržen tak, aby si co nejlépe rozuměl s dalšími upravenými partiemi, jako jsou řídítka či blatník. Provedených změn však bylo daleko víc. Dočkal se jich například výfuk motocyklu, který byl upraven ve stylu Kingston Roadster. Dále bylo změněno také sedlo, směrovky nahradily ty od Kellermanna, přední LED světlomet byl integrován do kapotáže.

Kapotáž i křídlo motocyklu dostaly totožné lakování, jaké má originál, stejně jako linie, přičemž celý vzhled doplnily některé estetické detaily ve stylu Kingstston Custom, přičemž design se má kompletně nést ve stylu Art Deco. Naopak palivová nádrž a zavěšení kol jsou původní.

R 18 je motocykl, který se díky svému konstrukčnímu řešení doslova nabízí pro nejrůznější úpravy podobného druhu. Není to však jen konstrukce a komponenty, na kterých se dá stavět. R 18 je pokračovatelem dlouholetého odkazu. Jak jeho konstrukce, tak i vzhled odkazují na slavné předchůdce z řad modelů, jako je například BMW R 5.

BMW R 18 tento odkaz mistrně převrací do dnešního moderního pojetí a přináší zcela puristickou techniku bez jakýchkoliv nadbytečných kudrlinek, jejímž středobodem je motor big boxer uložený v rámu.