Aktuálně
29.06.2022

BMW a jeho elektrický sedan i7. Horká novinka s obrovskými ledvinkami a atraktivním designem

BMW v těchto dnech představilo luxusní elektrický sedan i7. A aby bylo obecenstvo řádně napnuté, už při premiéře automobilka nabídla několik lákavých obrázků, které měly zájemce o revoluční plně elektronický model vhodně nalákat. I tentokrát jsme se tedy dočkali masivních ledvinek, které se stávají v poslední době velmi kontroverzní záležitostí. BMW nás ovšem neochudilo ani o několik technických zajímavostí k dlouho očekávané novince.

Je jasné, že BMW se svými legendárními ledvinkami určitým způsobem pracovat musí. Jsou nesmazatelnou identitou značky a jasným poznávacím prvkem automobilky z Mnichova. Je tedy celkem logické, že si budou hledat cestu i do nadcházejících elektrických novinek. A bude tomu tak i v případě chystané novinky i7, kde budou hrát ledvinky skutečně velkou roli.

Ještě větší maska

Podle BMW byly partie masky chladiče zcela přepracované tak, aby vůz dosáhl moderního a výrazného vzhledu. I proto je celá mřížka chladiče ohraničena úzkým LED páskem. Tento prvek pomáhá zvýraznit masku a přitahuje k vozu pozornost.

Je ovšem dobré připomenout, že BMW bylo za své kouzlení s předními ledvinkami v poslední době výrazně kritizováno. Ledvinky totiž neustále narůstají, přičemž svou praktičnost ztrácejí. Přesto se Don Smith, produktový manažer BMW, nechal slyšet, že byť otevřená mřížka chladiče nedává smysl, zákazníci podle jeho slov takovou věc na vozech od BMW chtějí.

Novinka BMW i7 byla odhalena na konci dubna a podle automobilky jde o první luxusní elektrický sedan na světě. Ten nabízí dojezd v rozpětí 580 až 610 kilometrů na jedno nabití. Kombinovaná spotřeba energie se pohybuje okolo 19,7 až 16,9 kWh na 100 km.

Pojízdné kino

Novinka od BMW se také může pochlubit extrémně velkou 31 palců velikou obrazovku s formátem panoramatického zobrazení 32:9 a rozlišením 8K. Obrazovka se vysouvá ze střechy a je určena pro cestující na zadních sedadlech. Není od věci říci, že v momentě jejího vysunutí se i7 mění na pojízdné kino. A koho by nebavilo koukat do obrazovky, může zvednout hlavu a kochat se nebem skrze prosklenou střechu Sky Lounge s LED světelnými body, které by měly hrát určitou roli i při sledování obrazovky.

Řidič za volantem má poněkud "skromnější" výbavu, konkrétně 12,3palcový přístrojový panel a centrální 14,9palcovou obrazovku infotainmentu nakloněnou směrem k řidiči. Díky novému operačnímu softwaru bude zakřivený displej působit, jako by se vznášel nad přístrojovou deskou.

Elektromobily jako jasná budoucnost

BMW chce v příštích několika letech přivést na trh hned několik nových elektromobilů. Cílem automobilky je, aby do roku 2030 tvořily elektřinou poháněné modely 50 % z prodejů. Zákazníci se mohou těšit například na elektrickou verzi řady 5 a také X1. Začátkem roku společnost odhalila sériovou verzi IX3 a plně elektrickou verzi nejprodávanějšího SUV X3. Znamená to tedy, že BMW by mělo mít brzy k dispozici elektrickou verzi svých všech nejoblíbenějších modelů.